onlinemarketing
Menü
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Online - marketing
Online - marketing : Online marketing

Online marketing

online-marketing.hu  2005.10.10. 12:21

Mindenki előtt ismert, hogy online sikerünket nem lehet csak a szerencsére alapozni. (Persze nem árt ha a kegyeibe zár minket.) A kiélezett versenyben nem elég a piaci jelenlét, fontos, hogy vásárlóink megismerjenek minket, és meg is tudjuk tartani őket. Ennek egyik pillére a megfelelő online marketing munka, melynek hiányában könnyen alulmarad az ember a küzdelemben.

Online Marketing tippek

Gyakran találkozunk olyan csalódott emberekkel, akik nem értik, hogy szépen (és nem ritkán drágán) elkészített honlapjuk miért nem váltja be a hozzá fűzött reményeket. Kijelenthetjük, hogy az ilyen "magára hagyott" honlapok sikerességének esélye nagyjából annyi, mintha használt autónkat hirdetés nélkül szeretnénk eladni. Nem állítjuk, hogy lehetetlen, de miért bízzuk üzletünket a véletlenre?

Cikkeinkben értékes tippeket, hasznos tanácsokat olvashat a honlap használhatóságáról és menedzseléséről.

Az első témakörben tárgyalt keresőmarketing mellett, más hasznos online marketing eszközökkel is sikeressé tehetjük honlapunkat, de nem szabad elfelejtkezni arról, hogy sosem dőlhetünk hátra székünkben elégedetten, hogy most már készen vagyunk.

Most már Ön is látja, az online marketing nem egyenlő az interneten való jelenléttel! Sokkal több annál. A marketing honlapunk "motorja", mely folyamatos karbantartást igényel.

Ha Ön is szeretné megosztani tapasztalatait, észrevételeit az online marketing témájában kérjük írjon nekünk az cservenkabela@t-online.hu e-mail címre.

Ismerjük meg a piacot!

A piacot csak akkor tudjuk igazán megismerni és megérteni, ha alaposan megvizsgáljuk. Ennek egyik legegyszerűbb és legolcsóbb módja, ha a mások által végzett piackutatási- tanulmányokat átnézzük. Azonban van itt a dolognak egy kis szépséghibája! Mivel e kutatásokat nem a mi céljainkra készítették, csak másodlagos információkat tartalmaznak, és nem biztos, hogy teljes körű képet kapunk piacunkról. Ez persze nem azt jelenti, hogy e tanulmányokat figyelmen kívül kellene hagyni. Sőt! Sokszor értékes, és hasznos adatokhoz juthatunk általuk, olyan dolgokra is rávilágíthatnak, melyek egyébként elkerülnék figyelmünket.

Hasznos és szükséges azonban, hogy saját piackutatásunkat is elkészítsük. A piackutatást elvégezhetjük levélben (e-mail), telefonon vagy személyesen. Gyors és célravezető megoldás, ha honlapunkon töltetünk ki látogatóinkkal egy kérdőívet, jelenlegi és potenciális ügyfeleink igényeinek és elvárásainak megismerésére. Mit tegyünk, hogy valóban válaszoljanak látogatóink kérdéseinkre? Mindenki örül, ha kap (persze adni is öröm!), ezért ösztönözzük látogatóinkat a kitöltésre kisebb ajándékokkal, vagy valamilyen kiegészítő előnnyel.

Azonban mielőtt a piackutatásra elszánjuk magunkat, határozzuk meg pontosan, hogy mi a célunk ezzel, és mire akarunk választ kapni, kérdőívünket, pedig e céloknak alárendelve állítsuk össze. A kérdőív ne legyen túl hosszú, mert ily módon elijeszthetjük még azt is, aki pedig komolyan ki akarta volna tölteni. Legyen tömör, lényegre törő, a kérdések pedig egyértelműek. Nem biztos, hogy látogatóink szeretik a fejtörő játékokat!

Kérdéseinket úgy állítsuk össze, hogy választ kapjunk az alábbi kérdésekre!

  1. Kik a jelenlegi és potenciális vásárlóink?
  2. Milyen típusú emberek?
  3. Hol laknak?
  4. Meg tudják-e és meg fogják-e venni az általunk kínált terméket/ szolgáltatást?
  5. Olyan terméket/ szolgáltatást nyújtunk-e számukra, melyet ők akarnak?
  6. Összeegyeztethető-e a termék/ szolgáltatás ára azzal, amit a fogyasztó érzékel az áruból és amennyit a termék/ szolgáltatás valójában ér?
  7. Promóciós programunk összhangban van-e azzal az úttal, mely meghozhatja a sikert?
  8. Kik a versenytársak?

És mit lehet nyerni egy jó piackutatással?

  1. Megismerhetjük, hogy kik az ügyfeleink és mik az elvárásaik, igényeik.
  2. Megtudhatjuk, hogyan érhetjük el ügyfeleinket, és hogy milyen gyakran kell kommunikálni velük.
  3. Megtudhatjuk, melyek a hatékony és nem hatékony erőfeszítéseink.
  4. Megtanulhatjuk a különböző marketingstratégiák közül melyek, amik hatásosak és megérik a költségráfordítást.

Ha megfogadja tanácsunkat, és figyelembe veszi a felsorolt szempontokat, akkor a piackutatás, egy felbecsülhetetlen eszközzé válhat az Ön kezében, mellyel időt, pénzt, és energiát spórolhat meg.

A fogyasztókért folyó harc

A konkurenciát nem csak a valós világban, hanem a virtuális világban is figyelned kell. Nyomon kell követni, hogy ő hogyan és miként cselekszik a világhálón, hiszen ha méltó versenytárs akarsz lenni, akkor tudnod kell, hogy a konkurencia miért is (vagy miért is nem) olyan sikeres. Az Internet segítségével könnyen és gyorsan informálódhatsz vetélytársaid kilétéről és tevékenységéről. Ennek egyik legkézenfekvőbb módja, ha konkurenseid honlapját folyamatosan átvizsgálod. De óvatosnak kell lenni, mert nem biztos, hogy mindig az a helyes út, melyen ő jár!

Ha a honlapoddal szeretnél az elsők között lenni a találati listákban, először is el kell döntened, hogy mely kulcsszavakra, kifejezésekre szeretnél kedvező pozícióba kerülni (E témáról bővebben olvashatsz a keresőmarketing menüpontban). A következő lépésben, meg kell vizsgálni, hogy kik szerepelnek a találati listán az általad kiválasztott kifejezésre, azaz kik a versenytársaid. Nos, akárki is van az első tízben valamit jobban csinálhat, ha a Te honlapod nincs ott! És ezen a ponton elkezdődhet a tanulás. (Mint tudjuk, a jobbtól tanulni nem szégyen!)

A versenytársak oldalainak megismeréséhez használd a http://www.toolbar.google.com-ot, mellyel megismerheted az oldal rangsorolását. További teendőként nézd meg, mely linkek mutatnak ezekre az oldalakra.

A következő lépésben azt kell megvizsgálni, ami a honlap mögött rejlik. Ennek legegyszerűbb módja, ha megnézzük az oldal forráskódját. Ezt az Internet Explorer Nézet főmenü Forrás almenüjében vagy a jobb egérgombbal tekinthetjük meg. Előfordulhat, hogy néhányan átirányítást használnak ennél a funkciónál, hogy az oldal forráskódja ne legyen megtekinthető. Nos, ha szerver oldalra való átirányítással találkozunk, nem sokat tehetünk. Más átirányított oldalak megtalálásához használjuk a http://domain.com-ot. Ezek után a forráskódból megnézhetjük, hogy a konkurencia hogyan csinálta a webhelyét.

E néhány apró feladat elvégzésével könnyen, olcsón és diszkréten tanulmányozhatod konkurenseidet, megismerheted a versenyt. E vizsgálatot természetesen nem elég egyszer elvégezni, rendszeresen kell elemezni a piaci helyzetet.

Nem szükséges, hogy a céljaidat másokról másold, elég ha Te vagy a világhálón a legjobb. Tegyél meg minden tőled telhetőt céljaid elérésére, és nemsokára Tőled fognak tanulni a többiek.

Hatékony online marketing stratégiák

Az online marketing segítségével számos látogató csábítható egy honlapra, ezáltal növelhető a vásárlói kör, illetve előmozdítható a termék vagy a vállalat márkájának megszilárdítása, erősítése is. Ha Ön most kezdi kialakítani online marketing stratégiáját, akkor figyelmébe ajánljuk az alábbi listát, melyet tapasztalatainkra alapozva állítottunk össze. Betartásuk természetesen nem kötelező, de mindenképpen megfontolandó.

  1. Kiindulásként alakítson ki a webhely promóciójára vonatkozó tervet, egy hatékony web design-t, és készítse el marketing stratégiáját!
  2. Rangsorolja magát a legfőbb keresőkben a csúcsra, az elsők közé, melyhez tanulmányozza a helyes kereső optimalizációs technikákat!
  3. Marketing tervét úgy alakítsa ki, hogy tevékenysége különböző területeit minél szélesebb körben lefedje! Gondolunk itt a kapcsolatépítés stratégiájára, az újraértékesítési tevékenységre és a különböző társulási programokra!
  4. Kérjen részletes elemzést Internet marketinges tanácsadótól, szakértőtől!
  5. Használjon hírlevelet, melyben folyamatosan tájékoztathatja ügyfeleit akcióiról, a tevékenységével kapcsolatos hírekről.
  6. Tegyen közzé cikkeket, vagy készítsen listát az új eseményekről, az Ön által kínált lehetőségekről a honlapján!
  7. Tegye nyilvánossá honlapján az Önről szóló kedvező sajtóközleményeket!
  8. Ne féljen a versenytől, mozdítsa elő és harcoljon!
  9. Mutassa meg az Ön honlapjához vezető utat!
  10. A bejövő e-mailekre mindig válaszoljon, lehetőleg minél hamarabb!

E szempontok mellett gyakran hajlamosak vagyunk elmenni, és nem foglalkozni velük, de higgye el, hogy ha megfogadja őket, néhány kellemetlenségtől mindenképpen megkímélheti mind önmagát, mind a cégét, és jó hírét erősíti. Nálunk már beváltak e módszerek!

 

Mit tegyek, ha nincs kapcsolatom a látogatóimmal?

Honlapja sikertelenségének egyik oka lehet, hogy hiányzik a visszacsatolás lehetősége! A látogatóink kegyeiért nem csak vásárlás esetén kell versengeni, biztosítani kell számukra a lehetőséget, hogy bármikor, és bárhogyan meg tudják osztani velünk véleményüket honlapunkkal, szolgáltatásunkkal, termékeinkkel kapcsolatban is. Nem szabad megfeledkeznünk a marketing aranyszabályáról, miszerint mindig a vásárló az első, és bárki válhat vásárlóvá.
Gyakran kapunk olyan e-maileket, melyben a webhely üzemeltetője nem érti, hogy miért nem reagálnak látogatói az oldalain kínált ajánlatokra! Mivel a kommunikáció egy kétirányú folyamat, ezért nekünk kell megteremtenünk a kialakulásához szükséges feltételeket. Az alábbiakban néhány hasznos tippet olvashat az eredményes kapcsolatfelvétel eléréséhez!

  1. Adjon meg több elérhetőséget is (telefon, fax, e-mail, cím)!
    Ez egyrészt a látogatóiban is nagyobb bizalmat ébreszt, másrészt, ha az egyik csatorna véletlenül, hangsúlyozom, véletlenül nem működne, akkor látogatóinknak más lehetőségük is legyen a kapcsolatteremtésre!
  2. Elérhetőségeinket jól látható helyen tüntessük fel oldalainkon, akár többször is!
    Amennyiben látogatónk kapcsolatba kíván velünk lépni, ne kelljen hosszadalmas bújócskát játszania, amíg ránk talál! Lehet, hogy nem játékos kedvű!
  3. Folyamatosan ellenőrizze, hogy az Ön által megadott e-mail cím elérhető-e!
    Ha közvetlenül lehet e-mailt küldeni az oldalról, akkor az a funkció megfelelően működik-e.
  4. Telefonját sose kapcsolja ki, vagy használjon üzenetrögzítőt!
    Az Internet világában még mindig sokan jobban kedvelik a személyes beszélgetést, és inkább a telefon után nyúlnak, mintsem hogy e-mail-t küldjenek. Ha a látogató épp akkor telefonál amikor tegyük fel senki nem tartózkodik az irodában, legyen lehetősége üzenetet hagyni, hogy Ön vissza tudja őt hívni!
  5. Ne feledkezzünk meg arról, hogy az e-maileket megköszönjük!
    Ha látogatónk veszi a fáradságot, hogy megírja véleményét, vagy más ügyben írjon, mi se hanyagoljuk a válaszadást, és a lehető legrövidebb időn belül válaszoljunk neki. Ha esetleg negatív véleményének ad hangot, azt is köszönjük meg, hogy felhívta valamely hiányosságra a figyelmünket, mivel a kritika is lehet építő jellegű!
  6. Ha Ön honlapján keresztül értékesít, mutassa meg, hogy ki várja a telefonokat!
    Közölje a telefonos kapcsolattartó nevét, esetleg helyezze el képét az oldalon az elérhetőségeknél, így a beszélgetést közvetlenebbé tehetjük, a "láthatatlanságot" kiküszöbölhetjük.

Ugye ismeri a mondást: "Néma gyereknek anyja sem érti a szavát!"

További kérdéseit felteheti az cservenkabela@t-online.hu e-mail-címen!

 

 
Online bevételek
>www.greatmindsolutions.com
 

Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala ♥ nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta ♥ Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie, itt: www.csillagjovo.gportal.hu    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését. 0630/583-3168    *****    Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan Nézzen velünk Debreceni Prémium lakásokat! Simonyi ingatlan    *****    Ha egy igazán egyedi és szerethetõ sportanimével szeretnél megismerkedni, tégy egy próbát az Ookiku Furikabutte-vel.    *****    Augusztus 8-án Nemzetközi Macskanap! Addig is gyertek a Mesetárba, és olvassátok el a legújabb cicamesét! Miaúúú!    *****    Smart Elektronika - Arduino és Okos Elektronikai termékek webáruháza .Álmodd meg, alkosd meg, vezéreld a jövõt!